View Single Post
Personlig liker jeg ikke Jordan Peterson på grunn av hans misforståelse av postmodernisme, selvhjelp guru som jeg aldri har hatt my sansen for. Rent politisk er han en ganske normal liberal, som jeg heller ikke er en stor fan av, hans politiske ideer utfordrer ikke nok for meg.

Men etter å ha sett hvordan noen folk lever,så må jeg si at kanskje noe av det han sier som selvhjelp guru er ting disse trenger å høre, mitt største problem er når han snakker om filosofi. jeg kan ikke nekte han i å utale hva han mener politisk, men for meg det er bare kjedelig. Ikke noe jeg ikke har hørt tusen ganger før, ikke noe som utfordrer egentlig.

Dette er mine grunner for at jeg ikke liker han, men for folk flest ser det ut som at han ikke er likt på grunn av at hans ideer blir sett på som farlige, han blir ofte assosiert med høyre ekstremister selv om han ikke er en, eller med «incels». Og for hans angrep på den politisk korrekte kulturen som forgår på amerikanske universiteter. Dette er hvorfor folk flest «hater» han.

jeg skulle ønske det var mere snakk om andre moderne tenkere.
jeg skulle