View Single Post
Sitat av Myoxocephalus Vis innlegg
Jeg tror jeg overlater ordet til Dr. Peterson, her:
https://www.youtube.com/watch?v=rf3Eub1Hvhs
Dette er bakteppet for debatten. Peterson hevder at incels blir voldelige fordi de ikke får pult. Peterson påstår at dersom eksteskap var normen, så ville denne volden opphøre. Peterson brukte artikkelen jeg lenka til å understøtte dette synet.
Vis hele sitatet...
I første minutt av videoen snakkes det om en incel som utøvde vold og hevdet volden var fordi han var incel og avvist av kvinner. Jeg ser det ikke som hårreisende å foreslå at dette muligens hadde vært anerledes om denne incel hadde vært i et monogamt forhold?

Ellers sier JP at polygamiske samfunn er mer voldelige enn samfunn hvor monogami er normen. (som han har belegg for i artikkelen i sin blogg) - Jeg finner ikke hvor han sier det er incels som utøver all vold i polygamiske samfunn? Eller hvor i denne videoen han snakker om artikkelen han henviser til i sin blogg?

Ellers synes JP poeng å være noe helt annet (enn hvem som er mest voldelige av incels og chads) - altså at monogamiske kulturer er det beste for både kvinner og menn og mest av alt barn.
Sist endret av Bearass; 24. april 2019 kl. 21:56. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.