View Single Post
Sitat av Stray_Wanderer Vis innlegg
Den beste og raskeste måten å lære et språk (muntlig) er å omgås med folk som KUN snakker det språket du vil lære. Hjernen danner nye nettverk for et nytt språk, så det er lurt å ha det nettverket i bruk så mye som mulig for dets utvidelse og dannelse av mer myelin på aksonene. Hvis man kun sitter hjemme og lærer på egen hånd, selv med natives til hjelp, så blir det å ta veldig lang tid, og resultatet blir lite tilfredsstillende. Tok meg 1,5-2 år å lære å snakke tilnærmet flytende norsk, men da snakket jeg kun med nordmenn, kun på norsk.
Vis hele sitatet...
Du sier noe der. Og det er et veldig godt tips. Spørsmålet er bare hvor lenge man blir i jobben der jeg har tilgang på Filipinere. Mens på nettet kan jeg ha daglig dialog med folk som snakker japansk direkte knyttet opp mot de som vil lære språket. Dessuten er det jo litt mer enkelt å finne TV, musikk, filmer, anime osv på japansk har jeg ut.

Enkleste vil helt klart være tagalog mtp hvor ofte jeg får snakket det. Samtidig har vi også en del folk fra Japan innom jobben, men ikke på langt nær så ofte som det er folk fra Filippinene der.

Samtidig har jeg vært i denne tenke-bobla lenge nok til at jeg kanskje vare skulle tatt en god gammeldags kron eller mynt...

Takker for råd og tanker