View Single Post
Sitat av NinjaGeir Vis innlegg
Jeg mente ikke å sammenlikne alkohol med cannabis i den forstand at cannabis nødvendigvis er så mye bedre.
Og jeg vet dette spørsmålet har blitt spurt 1000 ganger, men si at det var 99% avklart at cannabis er like farlig som alkohol (eller mindre farlig). Hvorfor skal det være ulovlig? Kanskje bare jeg som ikke klarer å tenke utenfor boksen, men jeg finner ingen gode argumenter hvorfor.




Er ikke så skjent med stoffet, men vil ikke si at det finnes noen trygge måter å innta heroin på. Og mener å ha hørt at rundt 25% av heroin-brukere er narkomane. Men la oss ikke spore av.

Men om du har noen kilder og/eller gode argumenter som støtter påstandene dine, så for all del fyr løs.
Vis hele sitatet...
Ehm en sannhet med modifikasjoner. Røyker du heroin fjerner du smittefare, sjansen for overdose går betraktelig ned og er mindre farlig enn sprøyte. ca 25% statistisk sett vil bli avhengig av heroin ja, men det er fortsatt ikke noe grunn til å fortsette kriminaliseringen av alkohol heller? Helt ærlig, hva får dere til å tro at det ikke hjelper å avkriminalisere heroin, men at ALT blir bedre når det er snakk om cannabis?