View Single Post
Sitat av Coffeeaddict Vis innlegg
@lyselilla Skjønner jo at dette kan komme som en sjokk, men vi er jo ikke her for å snakke om det er rett eller galt. Bare for å hjelpe TS med et genuint problemstilling han/hun har; Hvordan åpne/rane en bøsse uten å bli tatt.

Jeg mener ikke at TS skal skaffe seg et original bøsse! bare å skaffe seg en blå kaffekopp, finne kork og skjære et langt hul, bruke en zip til å fake plomberingen og printe ut et bilde av det som er på de originale for så å lime den på den fake bøssen.

Vet ikke om vanskelighets graden å pirke ut de penga, da jeg ikke har prøvd, men burde da være mulig! har det gått inn bør det gå ut igjen, samme med myntene! (TS: pass på å ikke miste bindersen i bøssen, det kan bli mistenksomt.)

Da jeg gikk med bøsser hendte det av og til at de ga meg pengene og det var jeg som stappet de i, andre ganger stappet de det selv, men bare halvveis. Kunne enkelt ha trukket 500 lappene ut igjen. (Gjorde det selvsakt ikke, men det er ikke poenget.)

Vis TS er av typen som kan rane foreldreløse kan han/hun kanskje også være typen som raner venner og bekjente? hvem vet....

TS; flere gode ideer;

- Stjel bøssene til kompiser uten at de merker det, gå med den, åpne den og stapp i en hundrings i din egen og behold resten.

- lag en falsk bunn; du lager noe som hindrer at pengene går i den virkelige bøssa, altså der hullet er stapper du en container som tar imot pengene og som er enkelt å ta ut igjen. (det skal ikke synes da folka kan bli mistenksomme.)

- lagg deg en skjema liste og si at du tar imot kredittkort nummer. Husk å ta imot hele navnet, kort nummer, når den går ut på dato, sikkerhets koden (tre siffer) og selvsakt "donasjons beløpet". (finn de skikkelige navna på disse opplysninger på nett og lag et profesjonelt skjema med logo og alt) er sikkert ikke mange som går på den, men du får gjerne opp mot 40 til 50 tusen på et kort om du vet hva du holder på med. tar du kun det "donasjons beløpet" er det stor sannsynlighet de ikke vil mistenke noe som helst.

- tryn på sykkel og si at bøssen ble knust under uhellet... "dette var det som var i bøssen" sier du mens du leverer den knuste bøssen og hundringsen. du vil trenge skrubbsår.

Kommer sikker på flere ideer etter hvert som kvelden tråkker til, jeg håper vi får høre hvordan det gikk, hvor mye du fikk og om du blir busta. Vist dette går fint er det sikkert mange gode muligheter for deg i en kriminelt yrkeskarriere.
Vis hele sitatet...
Hvor dumme tror du folk er? Kaffekopp!? Hvordan har du tenkt å få et clean cut? Container på bunn av bøssa? Hva er det snakker om? Bøssa har ikke et av-skrubart lokk eller lignende som gjør at du kan modifisere den, og ikke minst levere den uten at det lyser "ugler i mosen" av den. Les deg opp litt ihvertfall!

Jeg har selv vært med på å sette sammen slike bøsser, og jeg kan si deg det at de tåler masse! Du kan pælme den i veggen eller asfalten alt ettersom, den vil kun få skrammer. Og historier om fall og knall og sprekte bøsser er de ansatte vel informerte om å ikke la seg lure av. Også har du tenkt å attpåtil komme med kun én hundrelapp? Det hadde ikke engang søte bestemor med demens gått på altså.