View Single Post
Redpilled alfahann
391
Sitat av *pi Vis innlegg
OK, så det umoralske her er ikke mine høye krav, men det at Tor Tordenkuk innfrir kravene mine? Han burde dele med sine mindre attraktive brødre? Og hvorfor tror du Tor lyver om preferanse sine? Han kan jo tydeligvis velge og vrake, så vi får anta at han velger dem han finner attraktive.
Vis hele sitatet...
Det kan du si. Litt av problemet er at det er lukrativt for Tor å forbli singel når han kan ha sex med en haug med damer. Om damene ikke vil ha sex med han om han ikke gifter seg eller blir sammen med dem først blir det vanskelig. Om Tor er gift kan det fort hende at Bjarne Betahann eller Gunnar Gamma blir mer interresante. Tror ikke hvem man synes er tiltrekkende nok til å være sammen er noe medfødt og heller avhengig av hvor attraktiv man selv er relativt til andre. Brad Pitt og en gjennomsnitlig incel på gutterommet synes nok de samme damene er pene, men terskelen for å forelske seg er nok ganske anderledes, noe som skyldes at Brad har kunnet velge og vrake litt mer. Når alle damer kan velge og vrake i de beste mannfolka gjør det noe med dynamikken mellom kjønna som jeg ikke tror er utelukkende positivt.

Sitat av *pi Vis innlegg
Jeg er sikker på at det er andre forklaringer også på at menn er overrepresentert. Men faktum er at en veldig stor andel av dem aldri har vært i kontakt med psykisk helsevern, og det er skremmende uansett hvordan men vrir og vender på det.
Vis hele sitatet...
Absolutt.

Sitat av *pi Vis innlegg
Vet du forresten om det kun er menns selvmord som øker, eller om det gjelder generelt? Det er jo relevant i denne sammenhengen.
Vis hele sitatet...
Det gjelder i hovedsak menn.
https://forskning.no/samliv-psykolog...vsbrudd/954670


Sitat av *pi Vis innlegg
Når du sier "det burde bli sterke sosiale sanksjoner" hva mener du egentlig rent praktisk? Holdningskampanjer fra staten som påfører skam for promiskuitet og samlivsbrudd? Og at "det skal være mulighet for å bryte ut av kjipe relasjoner", innebærer det at det ikke skal være mulig å bryte ut av det en eller annen instans mener er et bra (nok) forhold? Mener du ikke at det er opp til hver enkelt person å bestemme om forholdet hen er i er bra nok til å bli værende i?
Vis hele sitatet...
Nei,ser ikke for meg noe Orweliansk offentlig institusjon som fordeler damer etter en liste. Det er en forskjell på hvordan promiskuitet blir oppfattet på en studentbar tilknyttet Blindern og i bibelbeltet. Om jeg ramser opp noen situasjoner der jeg er for eller i mot en bestemt sosial sanksjon blir det fort veldig teit, men jeg tror altså ikke nødvendigvis at seksualmoralen på Blindern nødvendigvis er det mest optimale.

For meg personlig har det bare ført til at jeg i enkelte situasjoner har gitt utrykk for at jeg ikke synes damer med mange seksualpartnere er like tiltrekkende som damer med færre og at jeg tror giftemål som norm har gunstige konsekvenser, men det blir som sagt et litt teit eksempel.

Sitat av celtseus Vis innlegg
Er du så jævla sjalu på karene og damene som får seg noe?
Vis hele sitatet...
Nei, men jeg synes ikke en samfunnsutvkling som gjør at en tredjedel av den mannlige befolkningen ute av stand til å stifte familie,som fører til en stor økning i kriminalitet og potensielt gjør oppvektsvilkårene til barn dårligere burde være utenfor en hver kritikk.

Er interresant at du får støtte for å latterligjøre meg for å være svak når nesten hele resten tråden går ut på en unison enighet om at menn burde kunne vise svakhet. Synes du det er en styrke at en poltikk går utover folk som er svakere enn deg?

Sitat av celtseus Vis innlegg
Det du ønsker er altså sterke sosiale sanksjoner , det samme sosial kontroll og finnes særlig i æreskultur hvor også vold og overgrep er "lov" for å straffe damer som ikke adlyder menns vilje. Kan vedde på du i andre sammenhenger sitter å forsvarer rasisme med at "vi vil ikke ha det sånn som de, se på æreskulturen de har så slemme de er mot damer, vi er innvandringskritiske og anti-islam for å beskytte damene" men så har du akuratt samme kontroll- og maktholdning ovenfor damer sjæl
Vis hele sitatet...
Jeg må altså være for all form for sosial kontroll fordi jeg ønsker litt sterkere sosiale sanksjoner mot promiskuitet. Jeg må ikke støtte burka og og omfattende kvinnelig omskjæring fordi jeg støtter en normendring der monogame forhold blir litt mer vanlig, eller i det minste ikke minker enda mer.

Sitat av celtseus Vis innlegg
Bare fordi de ikke er hypp på en drittsekk som deg betyr det ikke at de er kravstore vett.
Vis hele sitatet...
Damene er hypp ass... Prøver å være en slags belærende champagnesosialist som fordeler fitte og ikke penger. Incelbevegelsens svar på byrådsleder Raymond Johansen. Sex til folket, kamerater.

Sitat av celtseus Vis innlegg
hadde ikke vært min kompis lenger hvertfall.
Vis hele sitatet...
Er helt ærlig ikke noe interesert i kompiser som ikke tåler å diskutere moralske spørsmål uten at det ender i en orgie av selvhevdende indignasjon.