View Single Post
Sitat av *pi Vis innlegg
Jepp. Hvem ellers gjør han det for? Det er jo fordi han vet det kommer en fyr inn og betaler etterpå. Selv om handelen skjer etterpå og ikke før. Sånn sett mer sammenlignbart med om du hadde kjøpt organer av folk som var drept på forhånd, da, hvis vi skal være pirkete.
Vis hele sitatet...
Tror du ikke han gjør det for hans egen del fordi han tjener på det? Også når det kommer til organhandel så bare lurer jeg på om du ikke forstår at en død person ikke kan selge sine egne organer slik som en levende hore kan selge(leie ut) sin egen kropp. Er derfor du ikke ser hvor søkt sammenlikningen din er?

Sitat av *pi Vis innlegg
Det har ingen betydning for skyldfordelingen mtp hvem som er ansvarlig for tvangen. Det var det sammenligningen gikk på, ikke alvorlighetsgraden av forbrytelsen. Jeg er enig i at det er verre å bli drept enn voldtatt. At noen slenger noen penger etter offeret etterpå mener jeg derimot ikke er veldig formildende, når det er ren tvang.
Vis hele sitatet...
Mener du at en leiemorder kan selge meg offeret sitt samtykke slik som hora kan selge samtykke sitt til meg?

Også at du tror det ikke har noen betydning for skyldfordelingen mtp hvem som er ansvarlig for tvangen betyr vel ikke at det er sånn? Her er ihvertfall norsk rettsvesen uenig med deg da det skilles mellom sex kjøp og voldtekt både i paragraf og straff.