View Single Post
Sitat av Appelsinhud Vis innlegg
Slik som jeg ser det så endrer de fleste holdningene sine til cannabis først etter å ha eksperimentert med det, så hvordan skal man få mennesker til å endre sitt synspunkt helt uten å ha vært i nærheten av planten?
Vis hele sitatet...
Få svar av en cannabisrøyker, og i en diskusjon med et esel, så bør han ikke være skækk selv.

Sitat av Appelsinhud Vis innlegg
Hvilke metoder mener dere er de beste for å endre synet hos motparten til det mer objektive?
Vis hele sitatet...
Enig med din startmetode, også etterpå ville jeg fulgt med fakta som hvor avhengighetsskapende cannabis er vs. andre narkotiske stoffer (ink. nicotinprodukter og alkohol). Også ville jeg tatt med hvor helseskadelig cannabis er.

Noe som faktisk også kan hjelpe er å forklare de negative sidene ved cannabisrøyking (psykisk), men også forklare at det ikke er sikkert slike bivirkninger inntreffer. F.eks. schizofreni o.s.v.

Forklare fordelen/ulempen ved legalisering.
Fordel: Like mange som før har tilgang til det, men nå er det lovlig.
Ulempe: Mye narkokriminalitet forsvinner fra gata.

Jeg liker din sammenlikning av esler, og de som diskuterer på den måten. Har selv hatt en lærer som stod blodfast på at cannabis er mer helseskadelig enn alkohol, og mer skadelig for hjernen.