View Single Post
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Før var jeg der hvor jeg tenkte at jeg må få hjelp og fikse ting, jeg kan ikke leve slik. Nå er jeg der hvor jeg tenker at problemene jeg har er bokstavelig talt bagateller i forhold til andres problemer, og jeg ønsker ikke ta opp plassen til noen som trenger den mer enn meg. Dette problemet går ikke utover jobben min og jeg kan leve et normalt liv selv om jeg ikke får sex og selv om jeg syns jeg er stygg.
Vis hele sitatet...
Det er sånn at folk går til legen for å fjerne forvorter uten at det er en hån mot folk som har kreft. Klart det er mange som har det verre, men dine problemer går ut over livskvaliteten din, og du fortjener hjelp for det. Du fortjener like mye som andre å ha et fint liv. Du sier du er bemidlet, da kan du jo til og med betale for det selv. Da kan du også i større grad håndplukke en terapeut som jobber med selvbildeproblematikk og som du har tro på. Ja, det er vanskelig å snakke om det aller innerste og vondeste, men det er nesten dit man må gå hvis man skal rydde opp. Jeg foreslår at du setter av i alle fall noe av de pengene til å fikse opp i psyken og ikke bare kroppen, hvis det er der det egentlige problemet ligger. Lykke til