View Single Post
Sitat av random67489 Vis innlegg
Om dette kun gjelder en båtplass så trenger dere vel strengt tatt ikke lage noen kontrakt i det hele tatt? Aldri opplevd å måtte presentere papirer å eierforhold i forbindelse med båtplass. Nå har jeg bare hatt mindre båter men ser ikke at det endrer seg selv om lengden øker. Om kameraten din bare gir beskjed om at han skal leie eller disponere den båtplassen så er det helt sikkert alt som skal til.

Eneste grunn til å lage en kontrakt slik jeg ser det må være om du ønsker å hindre feks kreditorer eller namsmann i å gjennomføre tvangssalg. Eller at du ikke ønsker at eks kona skal få skuta.
Vis hele sitatet...
Det jeg skriver er at familien til min kamerat har ledig båtplass i en seilforening i Bergen som min kamerat kan låne vist han har sin egen båt. Har han kontrakt på at båten er i hannes navn får han låne båtplass, kran og hjelp gratis.
Jeg har ikke noen slik mulighet så da blir løsningen å skrive båten over på han.

Jeg får noen kroner for at han kjøper seg inn i båten og vi skriver den over på han slik at han får gratis hjelp av familien, men jeg vil passe på at den ikke kan bli solgt i ettertid uten mitt samtykke.
Derfor er kontrakten viktig! Håper alle skjønner hva jeg mener nå.

Så holder det at jeg finner en standardkontrakt, med ett vedlegg der jeg skriver alle "betingelser" og får begge parter til å signere, trenger jeg en uavhengig tredjepart som signerer som vitne?