View Single Post
Sitat av mentalmelt Vis innlegg
Så han har plass i båthavn og en familie som kan seile. Hva er sammenhengen mellom det og at båten må stå i hans navn?

Båten din er heller ikke registreringspliktig, i og med at den er under 15 meter lang. Den trenger ikke "stå på" noen i det hele tatt.
Vis hele sitatet...
Formulerte meg feil, det er familien som har båtplass så båten må stå i hannest navn for at den skal få ligge der. Han kan ikke komme og si, hei jeg har en kompis som trenger en gratis båtplass liksom


Sitat av petterpan2 Vis innlegg
En 24 fots seilbåt i "ikke helt seilbar stand" er sannsynligvis ikke verdt mer enn 10.000 kroner. Et par timers innsats fra en advokat koster fort mer enn verdien på båten :-D
Vis hele sitatet...
Bauspydet er knekt, det er en easy fiks, men jeg kan ikke båt og har heller ikke tid til overs etter jobb og en hytte jeg holder på å pusse opp.

Sitat av SteadyEddie Vis innlegg
"Begge parter bekrefter med sin signatur at fartøyet eies gjensidig og i fellesskap med en halvpart (50 %) hver, uavhengig av om kun den ene parten står som formelt registrert eier. Av dette følger at fartøyet med reg YYYYY ikke kan selges, gis bort eller på annen måte avhendes eller overdras uten begge parters eksplisitte og signerte samtykke."

Det er alt du trenger.
Vis hele sitatet...
Holder det at jeg skriver ut en provisorisk kontrakt selv og får med alt av viktig informasjon eller må en advokat signere som vitne, eller holder det med hvem som helst bare det er et vitne som signerer i tillegg?