Tråd: Kristendom...
View Single Post
Helt enig morten. Å diskutere tro er helt jo helt håpløst i seg selv! Det er en personlig sak, ikke noe man kan hammre fast som en absolutt sannhet for resten av verden. I denne diskusjonen er det ganske waste of time å prøve å overbevise hverandre om sitt eget syn på saken.

Noe annet jeg kan gjøre er å fortelle om hvorfor jeg velger å tro på det greiene som står i Bibelen. Ta f.eks dette med mirakler/helbredelse. Overnaturlige ting som ikke kan forklares vitenskapelig:

Kreftsvulst i hodet fulstendig vekk/borte/forsvunnet rett før opperasjon. En annen som ble helt frisk fra nærvesykdomen MS. Og mange andre små ting i hverdagen.

Dette er ikke kopiert fra prekenen til en feit karismatisk amerikaner, men ting som skjer i mitt eget miljø og min vennekrets. For meg er bønn og mirakler en realitet, som jeg har sett fungere i praksis.
(så har ikke jeg alle svar på hvorfor ikke alle som blir bedt for blir friske med en gang...jeg er ikke en allvitende halv-gud, må bare innrømme det...)

Uansett...
Bibelen lover også fred og tryghet til de krsitne som følger hans Ord. Det er mange situasjoner hvor jeg vet at dette har vært den avgjørende faktoren for situasjonen. Jeg tror at Gud finnes og at han alltid er med de som tro på Han.
...Noe som kanskje ikke sier så mye for dere. Detter er tross alt personlige erfaringer.

Så det er vell opp til hver enkelt å finne svar på hva som er riktig og galt når det gjelder de forskjellige troene. Men du vet jo ikke at noe er fullstendig på trynet før du virkelig har gjort et ærlig forsøk og prøvd det ut. Jeg tror på Bibelen og i den står det at frelsen er for ALLE. (inkl. dere...)

Jeg for min del har sett/opplevd alt for mye til å IKKE tro...