View Single Post
Sitat av Stormen Vis innlegg
Når jeg er i tvil om et etisk spørsmål, så har jeg et veldig enkelt kontrollspørsmål:

Hva betyr det for meg?

Hvis svaret er "ingenting" eller "lite", så pleier det å være en god indikator på å la folk gjøre som de vil.

Hvis du er motstander av at folk skal krysse "X" eller "Trans" eller "Hen" i et sånt skjema, spør deg selv: Hva betyr det for deg og din levestandard? Svaret er svært lite.

Jeg kunne kanskje ha argumentert for at det vil koste en del i rent datatekniske implementasjoner og vil medføre litt ekstra byråkrati. Det syntes jeg man skal hensynta og utrede på en skikkelig måte. Dersom man finner at kostnaden er 3 milliarder skattekroner, så kan man kanskje videreføre dagens ordning - men ellers? Da syntes jeg godt man kan vurdere å la folk identifisere med hva de vil, og tilrettelegge systemene for det. I det store bildet er ikke kjønn så fryktelig viktig.
Vis hele sitatet...
Syntes nesten det er rart at denne ikke la diskusjonen død. Vi er så opptatt av å mene, samme faen om det bygger på rein egoisme som, det blir jo rart å venne seg til å si "hen". Ja det gjør det for meg og, men skal jeg være så fastgrodd at DET skal trumfe alt? Når en han kan bli en hu og omvendt, hvorfor ikke hen sier jeg bare