View Single Post
Sitat av Arex_x Vis innlegg
I USA var det nylig en lege som skjærte brystene av ei 13 år gammel jente. Fordi hun er "født i en feil kropp". Men velsignelse fra helsevesenet. Med velsignelse fra ... i alle fall en av foreldrene. Hun har "hjernen til en gutt og kroppen til ei jente".
FranZe. Siden du har barn rundt denne alderen, hva synes du? Denne jenta er 100% med på avgjørelsen. Tror du ei jente på denne alderen skjønner mye av tenking fram i tid, og konsekvenser osv?
Andre også kom med innspill, please.
Vis hele sitatet...
Ser ikke at det kan være ett enkelt svar på det her. En blir nødt til å se det litt an. Jeg tviler på at den avgjørelsen er tatt på 5 minutter for å si det slik.

Men jeg vil tro de fleste hadde forsøkt å unngått det. Så får en spørre seg selv hvis ungen forsøker f.eks å ta selvmord pga situasjonen. Skal en unngå det for enhver pris? Eller er det bedre at ungen er i live og klarer å leve med seg selv?

13 år er veldig ungt og jeg ville som hovedregel vært imot det, men ikke for enhver pris. Jeg tror kanskje det kan være enkelt å si at en er imot, før en står der i situasjonen?

Du stiller spørsmål om ungen forstår tenking og konsekvenser frem i tid osv. Det blir jeg da på en måte nødt til å legge tilside og heller stille de samme spørsmålene til meg selv (ang barnet), om nåtid og fortid.