View Single Post
Sitat av Singhell Vis innlegg
Kjenner jeg ikke har noe i mot å kalle folk "hen" om de ønsker dette. Kan i grunn kalle folk det de ønsker. Men er usikker på hvor smart det er å "skape" ett tredje kjønn. Åpnes det for ett tredje kjønn ser jeg ingen grunn til at ikke "gud å en hver" spiller diskriminerings-kortet og også vil ha "sitt" pronomen på dassdøra eller i passet. Når folk springer rundt I skauen utkledd som rådyr fordi de identifiserer seg slik, ser jeg ingen grunn til at hverken de eller "otherkin" (ikke helt mennsklige vesener) også ønsker alt hen har fått. Så da står vi der da. For vi kan jo ikke bedrive kjønnsdiskriminering i vellferdslandet Norge? Så kan man jo tenke seg da, hvor det hele ender. Noen kommer jo garantert til å "finne opp" sine egene helt sinnsyke pronomen for å skille seg ut i mengden. Når jeg var ung kjøpte man seg en meter jord i Skottland for å skille seg ut. Men Lord er kanskje ikke spesielt eller nyskapende nok i dagens samfunn? For å summe opp tror jeg det kan gå negativt utover de som faktisk føler seg fanget i feil kropp. Om det ender sånn som jeg frykter, ett Norge "hvor alle skal få" eget pronomen.
Vis hele sitatet...
Jeg sliter litt med å ta inn over med de slippery slope - scenariene. Det er ikke sånn at vi nå hopper til og lager ny dodør til den første som ytrer ønske om det. Det er ganske mange mennesker på tvers av land og kontinenter det gjelder, det er et kjent fenomen selv om det ikke er fullt ut forstått. Det er ikke sånn at vi dermed har lagt lista der at vi imøtekommer allverdens særheter som folk dikter på seg for å være spesielle.

Forøvrig: Hvis et stort antall mennesker ønsker å leve mer som rådyr, så tenker jeg at det er utelukkende positivt.