View Single Post
SammeFaenGårNokGreit
Absurd's Avatar
367
Det jeg synes er annerledes i Norge og feks. USA. er at hvis sånne ting skjer her så regner jeg med at de som gjør det får konsekvenser. Man kan nok desverre aldri ha et politi som aldri gjør noe feil. Men jeg har nok såpass tillit til Norge at politi som driter seg ut å bryter rettighetene til folk faktisk får konsekvenser.

Selv har jeg lite tillit til politi men jeg har en forståelse for at feil kan skje, så når en feil har skjedd så regner jeg med at dem som har gjort en feil skal få konsekvenser på dette. Jeg så selv den første filmen du linket her om dagen og det synes jeg er uakseptabelt, og jeg regner faktisk med at dette vil få konsekvenser for han politimannen som har brutt lov og tillit. Jeg ser at i andre saken har de også beklaget da de har gjort en feil, men hvis de for eksempel hadde nektet for at dem hadde gjort en feil da hadde det vært et problem. Og siste link fra 2015 kjenner jeg ikke godt til.

Poenget mitt er at feil faktisk skjer, og det må man regne med at kommer til å skje, men også at det blir konsekvenser for politifolk som tar seg til rette. Jeg er helt enig om at dette er et problem om man ikke holder folk ansvarlige for feil som er gjort. men vi har faktisk ikke helt amerikanske tillstander her helt enda. dette er liksom 3 artikler fra de siste 5 årene. fra amerika ser jeg sikkert 20 hendelser hver dag, der snuten blir fraskrevet alt ansvar fra feilen de har gjort.