View Single Post
Sitat av drunkandhidonor Vis innlegg
Må bare rette deg litt, det er Naloxone som er antagonist. Subutex er partial agonist. Ihvertfall for μ reseptoren, som vi stort sett er ute etter i rus sammenheng.
Vis hele sitatet...
Har en tendens til å skrive mer allment forståelig heller enn faglig presist, men skader vel aldri med begge deler - du har så klart helt rett.

Sitat av SkammeligNykter Vis innlegg
Tøffetom: Det korka hue mitt vil ikke helt være med.

Om jeg hadde tatt f.eks 500mg-1g buprenorfin(hypotetisk); ville jeg overlevd og bare vært maksimalt påvirket i lang tid?
Vis hele sitatet...
Ja, det tror jeg. Du vil vel oppleve en form for diminishing returns mtp halveringstid; tviler på at du ville kommet deg forbi en snau uke uansett mengde.

Aner ikke hva slags øvrige komplikasjoner en slik dose ville indusert, godt mulig det er både dødelig for kropp og lineært for tidsforløp uavhengig av dose. (Dog linearitet i doseresponsen enda tilsier diminishing returns, iom at halveringstid har det i sin natur).

(Frister å dobbeltsjekke om den siste setningen ble riktig, men faen heller, det var ikke dette jeg skulle gjøre nå)
Sist endret av Tøffetom; 13. desember 2018 kl. 12:05. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.