View Single Post
Hei Hei
Trådstarter
424
Sitat av jalig Vis innlegg
A ene itter veldig løst i USA. Det er ikke alle u utlandet som forstår hvor vanskelig det er å få 6'er/A i Norge.


Enda et tips fra min side er å droppe militæret. Dra heller til utlandet et fjern fjernt steed og jobb frivillig for noe. Det teller mye bedre på søknaden enn en førstegangstjeneste. Med mindre du blir kystjeger eller noe.


Andre tingen jeg vil adressere til deg, er at jeg håper du har en plan B også.

Du skal credds for å prøve. Men dette er litt som å prøve å bli jageflypilot. Helt awesome om du får det til og bra for deg. Men de aller aller fleste blir ikke det så man MÅ ha en plan b så man ikke står på bar bakke om du får avslag.
Vis hele sitatet...
Militæret gir masse fine erfaringer innen både disiplin og akademika. Finnes maaasevis av kurs og slikt man kan ta hvis man er interisert i å gjøre en insats! Har jeg blitt fortalt hvertfall :P Ja, jeg skal ikke ha noe kjedelig vakt tjeneste i militæret. Etterettning hadde vært smud.

OG, ja igjen jeg har en plan B. og C

Sitat av Chronic420 Vis innlegg
Ta opp fagene nåå før du er ferdig med VGS, så kommer det på førstegangsvitnemålet ditt. Og dropp militæret, fyll på med mer akademika. Du sa Harvard? Hva i all verdens land og rike skal du i militæret?? Du skal jo til Harvard! Ta et årsstudium, få A. Samtidig melder du deg inn i linjeforeningen din på universitetet og jobber deg så langt opp som overhodet mulig. Det skal være vanskelig.

Jeg, for min del, har også store planer. Drømmer om å dra til Berkeley. Jeg satser imidlertid på å komme inn på et universitet/høgskole i Norge som har utvekslingsavtale med dem, og prøve å ha et halvår eller år i California på den måten Det kommer ikke til å bli noe kult, bare slit og masse jobb og null fritid.
Vis hele sitatet...
Militæret gir mange fine erfaringer har jeg blitt fortalt :P Det høres gøy ut. Ja, det er en mulighet. Berkley er kult! kp og for det!

Sitat av jalig Vis innlegg
You said it. Og enda vanskeligere er det å komme fresh fra vgs uten et norsk universitet i ryggen.

Etter å ha lest TS sine svar, så trenger du en liten reality check.
Vis hele sitatet...
Ja sure, gi meg en reality check! Jeg har jo aldri søkt universitet før overhode, så all informasjon vedrørende det er informasjon jeg vil ha Mener du at det er klin umulig å gå direkte fra vgs til topp universitet? Jeg trodde det å ha vært i en fancy førstegangstjeneste med feks patrulje leder hadde sett fint ut på cv, å vise at man ikke bare er 100% geek?