View Single Post
Sitat av HectorX Vis innlegg
jeg er ny i dette gamet, så jeg må nesten bare spør. Hva er det som gjør et de vil ta "betraktelig" mye lengre tid å få resultater om en tar en cheat day der en ikke bryr seg så mye om kalorier?
Vis hele sitatet...
Hvis du har gode gener/boler, ja da kan det være greit å kjøre på med høyere kalori inntak en gang i blant, men etter det jeg har skjønt fra det du skriver så er du natty og helt fersk, så regner jeg med at du har helt gjennomsnitts gener.

At du er natty har mye å si, fordi du kan ikke trene like intenst/ofte som en som boler, du kan prøve men da er det fort gjort å skade seg å du setter deg da kanskje en uke + behind schedule, ettersom du er helt i startsfasen.

Pga dette vil du ikke klare å trene bort fettet du tar inn på disse cheat daysa mens du "bulker" og du vil faktisk bli feit. Ja sure, du vil legge på deg muskler også, men så må du begynne å "cutte" ettersom du har overflødig fett du vil ha bort, og mister ikke bare fett men også muskelmasse, ergo betraktelig lenger tid å få resultatene DU vil ha!

Den sunneste måten for psyken å helsa for meg er å spise så lite kcal som mulig mens jeg fortsatt klarer å legge på meg muskler, bulking er for lengst blitt påvist å være unødvendig om man skal bygge muskler, så lenge du ikke driver med strongman/powerlifting..

Legger ved en link fra youtube av en bodybuilder som er mye flinkere enn meg til å forklare dette med bulking, så får du teste ut selv hva som du tror er den beste måten for deg å gjøre det på, kun en anbefaling ment for å vise at du egentlig ikke trenger å bulke for å bygge muskler.

https://www.youtube.com/watch?v=xl0ZNFcvuJI