View Single Post
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Betalte du med vipps også elle?
ppp
Vis hele sitatet...
Det er ille... At så mange lar seg lure, men fy faen så enkelt det må være å svindle folk mtp hvor mange tråder jeg har lest i det siste om folk som blir svindla over vipps. Både når de skal forhåndsbetalte for en vare på finn eller kjøpe dop.

Dop delen... Tja... Her kan jeg skjønne at de kanskje ikke er redd for å bli anmeldt da offeret gjerne ikke ønsker å anmelde da det ofte innebærer at man sier noe om hva man betalte for.
Derimot om dette er en gjentagende scam som fungerer bra vil vel etter hvert bankens varsellamper gå av på et tidspunkt? Det er forøvrig heller ikke alltid et sjakktrekk å gå ut med
ditt fulle navn til hver person som svindles heller, spesielt hvis det kan være lokalkjente folk.

At svindlere får lov til å holde på via vipps gjennom finn skremmer meg... Finn har et betalingssystem som folk kan benytte bare de gidder... Så man har jo et eget ansvar selv også. Men at folk kan svindle via sin egen konto gjentatte ganger og at hverken bank eller politi kan gjøre noe syntes jeg er underlig og kritikkverdig.