View Single Post
Sitat av Ab083351 Vis innlegg
Her har du hatt veldig mye flaks. De færreste har kjæreste, venner eller noen andre utenfor rusmiljøet som kan hjelpe deg og dra deg opp, og enda mindre en kjæreste som tar deg med til en gård langt inni gokk sånn at du kan få ro og fred.

Og enda færre får bilsertifikat og førerkort på anleggsmaskiner sponsa av NAV samt kurs og utdanning innen olje og gass kastet etter seg med god hjelp fra NAV.

Nei. De fleste rusmisbrukere (selv om de tar seg sammen og slutter å ruse seg) kommer til stengt dør på NAV. Og de fleste blir værende i rusmiljøet nettopp fordi det er det eneste de har, det er ingen på utsida av miljøet som står å skal redde de og ta de med på en detoxgård med gratis kost og losji.

Ville bare nevne det, for de håpefulle som leser denne tråden og som fikk stjerner i øya når de leste posten jeg siterte. Den fyren som skrev det der har vært særdeles heldig med en god dose flaks bare så det er sagt.
Vis hele sitatet...
Det er sant at de færreste som er på det nivået jeg selv var nemelig " super narkis" har kjæreste utenfor rusmiljøet, det hadde ikke jeg heller min samboer var også "super narkis"
Hun ble gravid mens vi var helt ute å kjøre. Da bestemte vi oss for å gjøre endringer.
Var muligens heldig med at foreldrene hennes bor i Sverige langt på landet.
Men poenget var at vil noen hardt nok så klarer de det, men man må være beinhard med seg selv!
Billappen betalte jeg selv
Men fikk god hjelp av NAV i den kommunen vi flyttet tilbake til utenfor bergen etter 8 måneden i Sverige.
Vet at NAV kan være vanskelig å ha med å gjøre, slik du beskriver ditt møte med dem. Men samtidig så må de følge loven å de er pliktig til å hjelpe deg.
Fikk nei selv når jeg søkte om å få dekket anleggsmaskin kurset, da fikk jeg en som driver et entreprenørfirma til å skrive at han kunne gi meg jobb dersom jeg hadde dette, og da sa NAV ja til kurset.