View Single Post
Sitat av 1000bein Vis innlegg
Det som er problematisk med 12 trinns modellen for noen er at du blir definert som kronisk syk, og medisinering ikke er akseptabelt.

Noen kjenner seg ikke igjen i det. De kan ta 3 øl etter endt behandling, uten at det er probleamtisk for dem.
Vis hele sitatet...
Nå er de fleste enig om at det er et stort fremskitt at avhengig er blitt alment akspetert som en sykdom også i legemedisinen. Selv er jeg IDC stemplet med alkoholavhengighet. At man ikke bare er en tafatt idiot som burde ta seg sammen å slutte drikke/ruse seg er et fremskritt, ikke et problem. Faktisk har 12-trinn (AA) på sett og vis vært forut tiden her.

Å ta seg 3 øl er jo skikkelig sjarmerende, se på Hank von Helvete som heller i seg øl og forfekter scientologene....

Eller gå på et NA møte å hør med de hvordan det gikk å ta seg en øl....

Sitat av 1000bein Vis innlegg
Det er en ærlig sak. Og jeg må jo takke for at du kommer med et konkret råd som kan gi meg svar på mine spørsmål.

Jeg har kontaktet flere brukerorganisasojner for å sette meg inn i tematikken

Har allerede fått en kontaktperson i en av organisasjonene som hadde vært på Tyrili.


Så jeg tar jo ihvertfall flere grep for å finne ut av dette her.

Sitter å ser på Helene Sjekker Inn, Tyrili episoden nå, faktisk. Er ikke kjempebegeistret for henne eller metodene som programmet bruker, og jeg har sett den før, men jeg ser den igjen nå, for å friske opp.

Med andre ord. Jeg prøver.
Vis hele sitatet...
Selvfølgelig flott at du tar grep. all kudos for det.
Men jeg som har vært med på dette og sikkert hundrevis og tusen møter ser også en som bare ser etter løsninger isteder for å gjøre noe. Som en annen skrev her, det er ikke å forvente å treffe på første forsøk. Alle må finne sin vei og ja seff mange veier til rom. Men en som er ny med dette er ikke den rette til å finne den veien på dag1.
Jeg så og på Helene etter at jeg hadde en sprekk, fikk avslag på offentlig hjelp for jeg var ikke i aktiv rus på tidspunktet.. Så jeg har enda ikke vært i behandling bare gått i AA/NA.
Sist endret av Dough; 11. november 2021 kl. 23:14. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.