View Single Post
Sitat av 1000bein Vis innlegg
Det finnes mange rusmisbrukere som både har kjæreste, familie og gamle venner som kan hjelpe dem etter at de har tatt de første skrittene selv. På den andre siden finnes det de som ikke har det i det hele tatt, eller de som kanskje begynte å ruse seg nettopp på grunn av kjæreste, venner eller familie.
Vis hele sitatet...
De som har levd i nære relasjoner med rusmisbrukere er gjerne så preget/ødelagt/forkvakla av det at de må i behandling selv. Sorry ass men jeg trur du er et sted du kunne hatt godt av å prøve hva som helst av behandling for å å komme i gang istedet for å lage deg ideer om forskjellige behandlingsformer basert på google. Ta deg en tur på et AA/NA møte så får du fort et annet og mer ekte inntrykk av 12-trinn enn noe forum kan gi deg.

Mener å huske at jeg leste her inne om noen som flyttet fra Oslo til en mindre kommune på østlandet, hvor det å være under arbeidsavklarings penger-ordningen var noe helt annet. De fikk en mye tettere oppfølging.
Vis hele sitatet...
Ja stort sett min erfaring, jeg har vært mye rundt men det er jo på godt og ondt. Hvis du ikke er så keen på å motta hjelp er du da så keen på at NAV er på deg flere ganger i uka?