View Single Post
BRAND ∞ STRONG
Sitat av 1000bein Vis innlegg
Men er det fordi det er behandlingsformen, noe som jeg får inntrykk av at kan være tilfellet enkelte steder. Fordi de skal bryte deg ned, og bygge deg opp igjen, i sitt eget bilde.

Eller kan det være fordi du har det mange vil mene er en objektivt dårlig innstilling til start rusbehandlingen? Er du negativ, sur, og starter rusbehandlingen med en innstilling at du ikke har noen problemer?

Dette blir veldig personlig. Både for meg, og for dere.



Jeg setter stor pris på alle svar, og deltagelse i tråden. Jeg prøver jo bare å forstå mine forutsettninger for behandling, andres opplevelser og det store systemet.

Advarsel: Jeg kan gjenta meg selv i denne tråden. Det kommer utelukkende fra et ønske om å forstå.
Vis hele sitatet...
Har du spurt deg selv da om hvorfor du vil slutte? Eller om et liv uten rus er et alternativ?
Jeg har mer tro på at du har svaret en andre.

Jeg har vært i behandling i nesten 1år (på slutten av 90 tallet) Vinderen Psykiatriske Sykehus avd. Stoffmisbruk.
Fokuset der lå mye på selve slutte delen. Det hjalp ikke meg.

Poenget mitt er at alle kan klare å slutte, men det er vanskelig å ikke begynne igjen.
Sist endret av vindaloo; 10. november 2021 kl. 01:33. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.