View Single Post
Anonym bruker
""
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av 420master Vis innlegg
Jeg er ikke helt enig salgs argumentene her! Dette er grensene for hva som går som legemidler og brudd på narkotikalovgivningen


Også må man se det økonomiske aspektet her, for en som er litt hardt utpå er ute etter en kvantumrabatt. Jo mer du kjøper desto lavere pris pr g vil du få.

Fuck it, hvis crew mener denne bryter med pris diskusjons regelen, so be it


Ta kokain, relativt dyrt uansett mengder. Men gjennomsnittspris i mitt fylke for 5 gram er mellom 3-3.500 og det er det billigste jeg har hørt om. Men fælt få kjøper til 1500 her

Dvs 1000 kr pr er stedet man bør ligge på 5G (det er forøvrig omtrent den samme prisen som i for eks nederland)

Det vil ca gi en fortjeneste på 300 pr, men det er jo ingen som kjøper 5G uten å ta til seg noe selv. Mtp straffen man får for å SELGE (husk salg skal ikke bli avkriminalisert)

Det vil gi en mye høyere bot enn hva den 5’ern kosta opprinnelig. I mitt hode så får jeg ikke det regnestykket til å gå opp. Da kostnaden å drive butikken overgår inntjeningen)

Jeg mener vi bør fortsette å ha de terskelverdiene som er lagt fram, jeg tar ikke heroin. Men jeg syns også verdiene der i utgangspunktet blir for lave.
Vis hele sitatet...
Ja det er og et godt poeng med kvantumsrabatt mange som er hardt utpå trenger, men det hadde vel ikke vært umulig å vurdere hvert enkelt tilfelle hos de som ble tatt? Tenker på de som blir tatt flere ganger med mengder som potensielt kan brukes til salg. Se historikk, helsehistorikk, tidligere registrert rusproblematikk eller ikke osv?

Vet at salg ikke blir avkriminalisert men har vært tungt i gamet og vet at mange dealere vil gjemme seg bak "personlig bruk"
Når man vet hvor kyniske de på topp er og påvirker de nedover til å bli og har sett folk daue som fluer rundt en av rusmidler som kokain, ghb og mdma er det vanskelig for meg å gi tommel opp for signalet det sender ved å avkriminalisere sånne mengder.

Broren min døde av kokainoverdose og selvom jeg ikke var eldre enn 16 når jeg solgte et og et gram speed selv vil jeg at samfunnet skal forhindre på alle måter vi kan at flere unge eller voksne dør, eller i utgangspunktet begynner å eksperimentere med disse rusmidlene..