View Single Post
Nei Pi jeg klarer ikke bli bekymret for uthuling eller hva som kreves i neste runde eller effekten av koranapass. Beklager.
Om en tenker personvern, privatliv og retten til å eie egne data osv. så er det alt en tapende kamp der personvernet stadig blir mer gjennomhullet og perforert. Og det er vel slik jeg ser det flere arenaer der det burde vært satt inn tiltak for å endre utviklingen enn akkurat dette med koronapass.

Dessuten så ruller jo verden utenfor landets grenser uavhengig av oss. Om vi tar prinsipiell avstand fra koronapass, så ser det j out som det blir en greie i EU uansett. Og sikkert også mange andre land. Hvorfor ikke gjøre det enkelt for oss å bare bli med vi også? Da kan vi åpne for mer utenlandsturisme, mange folk som er tiltakstrøtte kan få følelsen av å leve igjen og mange nordmenn kan endelig reise utenlands. Vi får igjen igang driften i mange bransjer langt raskere enn uten vaksinepass. Og slikt har en verdi det også. At folk beholder arbeidsplassen sin, at kulturlivet får blomstre igjen. Og ikke minst at folk flest får kjenne litt på frihet igjen. Dette har stått på lenge nok nå føler jeg, og jeg kjenner jeg er klar til å gi avkall på ganske mye nå bare for å få smakt på mer frihet.
Sist endret av _abc_; 10. april 2021 kl. 09:19.