View Single Post
Sitat av vindaloo Vis innlegg
Kan det være at salg ikke blir registrert med en gang?
At det er ett etterslep på f.eks. en mnd. før salget godskrives deg?
Vis hele sitatet...
Ja, det er en forsinkelse der pluss en godkjenningstid (i tilfelle kunden avbryter ordren etter den er plassert).

I tilfeller der ordren har blitt registrert dukker selve transaksjonen i alle tilfeller opp nesten umiddelbart, men den kan stå som "pending" i rundt en uke eller to.

Men dette er en av mulighetene jeg håper tradetracker selv kan avkrefte eller bekrefte, selv om det nå har gått så lang tid mellom ordrene som ikke synes at jeg tviler det er forsinkelse som er problemet.

Sitat av Mandokir Vis innlegg
Kan det være et problem med at folk ikke godtar cookies på nettsidene de besøker? Slik jeg forstår det må det lagres en cookie for at salget skal bli registrert hos de fleste affiliatenettbutikker.
Vis hele sitatet...
Det er absolutt en mulighet og en av grunnene til at jeg selv startet å undersøke for å avkrefte eller bekrefte dette.
Men som nevnt så har jeg plassert noen ordre selv med riktige innstillinger i nettleser uten at disse har blitt registrert på affiliate plattformen.

For Ali express annonser så er det ikke krise, der får du kun 2% i provisjon på allerede billige varer, men andre annonsører gir meg opp mot 500kr i provisjon for salg og leads og da begynner det å bli litt penger.

Så jeg ønsker å finne ut om dette er omfattende problem og hvordan jeg bør feilsøke dette mens jeg venter på svar fra tradetracker (som jeg ikke har veldig høye forventninger til).
Sist endret av random105675; 7. april 2021 kl. 10:58. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.