View Single Post
Fucket mye for min del. Ventetiden på helsehjelp er ubeskrivelig lang og det samme gjelder NAV.
Står på AAP og ha sovet i parkeringshus flere dager i uken. Gått fra å tjene 50k + på 2 ukers arbeid (jobbet turnus) til et helvete til jeg kom på NAV pga. helseproblemer, måtte bruke opp hele formuen min, bare nå har det blitt enda verre. Jeg er ikke rusmisbruker og NAV er klar over dette, likevel gir de faen og kan ikke hjelpe meg med bolig i Oslo fordi "kapasiteten er sprengt" og til tross for ekstreme smerter(dokumentert fra sykehuset og fastlege).

Jeg sier "gi meg et sted med tak over hodet utenfor Oslo hvis kapasiteten er sprengt, hvor som helst i landet", likevel , ingen hjelp å få, de lar meg sove ute(de gangene jeg ikke kan sove hos venner) og har flere kvelder måttet sove i parkeringshus før man blir jaget ut av vekter.

Eneste som har holdt meg levende er alkohol og opiater,(tramadol og oxy) måttet mikse mellom disse, da abstinenser virkelig ville vært "spikeren i kista" mtp. smertene jeg sliter med fra før av. Før pandemien røyket jeg kun en joint i ny og ne.
Vet ikke om jeg kan blame alt på pandemien, mulig NAV har vært like elendige alltid, men f.eks. utredningen(for feiloperasjon på sykehus) min ble utsatt i flere måneder pga. corona.