View Single Post
Trådstarter
500
Sitat av magnet Vis innlegg
er på vei mot en mer minimalistisk livsstil selv. har litt hindringer, men jeg kommer dit.

tenker det hadde vært jævlig fett å bo i en større bil/liten buss, eller lignende. så det er ett mål jeg har.
du nevner såvidt noe, men jeg forstod ikke helt, bor du i en bil?
Vis hele sitatet...
Ikke på heltid, men deler av året, foreløpig.

Sitat av Mekkern Vis innlegg
Jeg legger mye emosjonell verdi i mine eiendeler.
Vis hele sitatet...
Kan forstå økt tilknytning når du har lagt mange arbeidstimer i en ting som lar deg fly lavt. Men er klokka noe du har arva? Nevnte de spesifikt i åpningsinlegget som komplett unødvendige fordi alle har mobil med innebygd klokke. Klokka blir et rent statussymbol der den henger synlig, som den maskuline varianten av smykker. Jeg forstår den evolusjonsmessige logikken bak å vise seg fram, men det er så unødvendig ressursmessig og utdatert.

Jeg tror også urmennesket i oss får en metafysisk benner av mekanikk eller bling. Det er liksom noe litt magisk, som allikevel er forståelig og håndterbart. Og ikke minst oppnåelig, om enn vanskelig. Gjerne vanskeligst (altså dyrest) mulig, sånn at det ikke er tvil om at akkurat du har klart det. Men personlig blir det litt for gjennomsiktig, innholdsløst og tomt satt opp mot tiden det tar å skaffe og ressursene det krever å lage.