View Single Post
Sitat av Hasjclowny Vis innlegg
Jeg tenker det ligger en slags mangel på takknemmelighet over å bo i ett fredelig og trygt land å presentere det som likegyldig at vi kanskje ikke kommer til å gjøre det i like stor grad i fremtiden.
Vis hele sitatet...
Hvordan i all verden fikk du det ut av sitatet? Jeg sa for det første at den islamske familievolden rammer deres egen familie, så de samme ofrene ville tatt den støyten uansett hvilket land de bodde i. I neste setning du siterte skrev jeg at islamistisk terror er farlig, med den går på tvers av landegrenser og er like farlig om de radikaliseres her eller i andre land. Hvordan fikk du dette til å bli ekstrem utilitarisme??

Sitat av Kastebort Vis innlegg
Vel, nordmenn har som tradisjon å håndhilse, her har du ett godt eksempel på muslimer som ikke blir sett på som ekstreme men som ikke tilpasser seg det samfunnet vi lever i.
Vis hele sitatet...
Ja ok, hvis du regner det å tvinge andre til å følge dine skikker er en norsk verdi så er norsk kultur i fare, og har vært det en stund. Jeg for min del regner friheten til å tro på hva man vil og uttrykke seg hvordan man vil som en norsk verdi.

Uansett hvordan du vrir og vender på det så er det ingen religion som har forandret eller polarisert Norge på samme måte som Islam, noe som forklarer grunnen til skepsisen blant mange.
Vis hele sitatet...
Greia med polarisering er at det krever to poler. Hvor føler du at du plasserer deg i det bildet?
Sist endret av *pi; 14. januar 2021 kl. 20:36. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.