View Single Post
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Som med alle religioner er det veldig varierende grad av hengivenhet blandt de som følger den.
Det første jeg reagerer på her er at du ikke orker nevne at de fleste muslimer er ganske moderate av seg, selv bodde jeg ved et av de største Moskeene i Europa uten å legge særlig merke til det.

På samme måte annerkjenner jeg at det finnes ekstremister innen Islam, i en større grad enn f.eks Kristne men dette endres med tiden, og man tjener fint lite på å demonisere en hel religiøs gruppe for hva noen ekstremister gjør.

Jeg reagerer også på dette med å "bevare vår kultur" som om vi har noe reell fare for å miste nasjonalidentiteten vår. Hva legger du i Norsk kultur? Bunad, Hallingdans, Haringfele, Vafler, Kaffe, Pinnekjøtt og idylliske brudeferder over fjorden? De er nok kommet for å bli og vil aldri forsvinne slik du ser ut til å legge opp til.
Ser vi land som har hatt mye lengre tid med innvandring samt fått store kjepper i hjulene angående integrering (U.K) så har ikke Tea and Crumpets forsvunnet, ikke Fish and Chips, Worchestershire er fremdeles det vanskelige navnet på en populær saus, Lagers og Steak and Kidney Pies er like relevant..

Så er du egentlig ut etter en balansert debatt eller er vi på krigsstien for å belyse alle de fæleste sidene ved religiøs ekstremisme?
Sist endret av Dodecha; 14. januar 2021 kl. 11:47.