View Single Post
Redpilled alfahann
391
Sitat av Myoxocephalus Vis innlegg

Supervitenskapelig eksperiment. Vel, repliserbart og falsifiserbart i det minste. Jeg gikk inn på finn.no, klikka meg inn på leiemarkedet og søkte etter kvinne. Deretter søkte jeg på ordet "kvinne" på nettsiden, og valgte ut alle de som lyste opp mot meg med fraser som "ønsker helst jente/kvinne" osv. Fraser som "deles med en annen kvinne" ignorerte jeg. Jeg fikk da 10 treff på forsiden. Deretter gjentok jeg eksperimentet med ordet "mann". De eneste treffene var på titler som "2-mannsbolig" og "tre andre menn". Det var ingen treff der utleier i annonsetittelen etterlyste mannlige leietakere.

Dette er ditt fagområde, ikke mitt, så du kan helt sikkert gjør et bedre og mer intelligent søk enn meg, hvor du samtidig filtrerer på områder og whatnot. Jeg gjorde det bare idiotenkelt, men det var i alle fall trivielt å bekrefte at mange utleiere etterlyser kvinner. Jeg kunne ikke finne noen som etterlyste menn. Siden alle andre kan teste er dette etter mitt syn et godt nok datagrunnlag for internettdiskusjon, men ikke for lovgivning eller annet politisk arbeide. Vil du ha bedre tall, så fix sjæl.
Vis hele sitatet...
Når du har funnet ti eksempler på at utleiere søker etter kvinner som leietagere har du dokumentert at diskriminering av menn på leiemarkedet har foregått.Ti ganger. Om du hadde funnet ti eksempler på at kvinner også ble diskriminert hadde ikke den konklusjonen endret seg. Å kreve ytterligere 10, 20 eller 100 eksempler for å konkludere med at diskriminering forekommer blir litt som å kreve at menneskeheten lander på månen 10,20 eller 100 ganger til før vi kan konkludere med at den første månelandingen fant sted. Diskriminering av menn på leiemarkedet er ett historisk faktum og blir ikke noe mer eller mindre sant av at vi teller antall tilfeller.