View Single Post
Klimafiendtlig troll
223
Sitat av vidarlo Vis innlegg
Er det?

Kvifor er då noko slikt som 90% av alle innsette i norske fengsel menn?

Eg kan akseptere at det finst ein viss seleksjonsbias for kven som havna i fengsel, men ikkje stor at 90% av innsatte er menn, om kvinner er vesentleg verre enn menn på slikt.

Det går igjen over alt; menn køyrer oftare for fort, er oftare innblanda i slagsmål også viare.Så når du hevder det er ei myte bør du underbygge det. Solid. Med meir enn kven du kjenner.
Vis hele sitatet...
Det jeg skrev ang. kvinner som leieboere tror jeg ikke er direkte relatert til andre statistikker som du ikke oppgir kilder til. Du må underbygge, solid, og komme med statisikk du også? Eller er det en billig hersketeknikk du har lagt til vane?

Kvinner forbindes med mindre risiko; de begår færre selvmord, gjør det bedre i utdanning, og det er generelt "lite kriminalitet" blant kvinner. Noe som igjen fører til at menn blir forbundet med risikoatferd. Av flere grunner, stiller da kvinner sterkere for eksempel når de skal leie bolig.

Kvinner slipper vel, strengt tatt unna mye kun fordi de er kvinner, siden de "bare er jenter". Noen må sone, de fleste slipper mye billigere unna enn menn.

Ser du ikke dette selv, eller prøver du å kverulere og sette igang masse jobb?