Tråd: Skaprasisme?
View Single Post
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Esteriko Vis innlegg
Jeg skal være så snill å svare deg på et spørsmål uansett om du ikke svarer meg på ET eneste et. Ja vi behandler ukrainere (MERK: RASKERE) raskere enn andre. Grunnen til det er fordi vi har noenlunde samme kultur, og det eneste de trenger å lære er språket.
Vis hele sitatet...
Samme kultur? På kva måte? Nei, det er rimeleg store kulturelle skilnader, og Ukraina har eit heilt anna språk. I tillegg er det relativt få engelskspråklege. Mange afrikanarar har langt betre engelsk, som gjer dei betre rusta i Noreg f.eks.
Sitat av Esteriko Vis innlegg
Vet ikke om du husker nav-drapet for ca et år siden men det var fra en flykting fra Lybia. Jeg hadde ikke blitt veldig glad om denne personen hadde drept bestemoren min for å si det sånn.
Vis hele sitatet...
Det er outliers. Majoriteten er ikkje kriminelle.

Men interessant nok er det ein faktor du ikkje nevner: Ukraina har forbydd menn i stridsdyktig alder å forlate landet. Det er ei gruppe som er grovt overrepresenterte i all kriminalstatistikk, uavhengig av kultur og språk.
Sitat av Esteriko Vis innlegg
Også kan du være så snill å forsvare at norske tradisjoner som jul (som har ingenting med dagens reiligion å gjøre) er ulovlig å feire på norske barnehager og skoler. Jeg har dratt til tyrkia ca 20 ganger, har jeg krevd at de slutter med morgenbønnen? Nei. Er ganske så narsissistisk.
Vis hele sitatet...
Det er jo pisspreik. Jul er del av norske barnehager og skuler.