View Single Post
Sitat av makkamysen Vis innlegg
Tror du har misoppfattet hva innlegget handler om. Hadde teamet vært generelt om buddhismen hadde det vel det vært mye mer generelt og nøye snakk om det. Grunnen til at valgte å ha med et lite avsnitt, var for at jeg mente det var relevant for innlegget.

Buddhistisk etikk består ikke bare av å avstå fra det som er ondt. Den innebærer også aktiv omsorg for andre. Jeg mediterer og hvorfor gjør jeg det? Fordi for meg handler det om å rense sinnet, å motvirke hat, griskhet og forvirring og i stedet utvikle kjærlighet, gavmildhet og visdom. Det gir meg en indre ro og jeg er i stand til å være i øyeblikket. I nuet. Som for meg har vært redningen og oppskriften på desto mindre stress, tankekjør og generelt kaos i hodet. Jeg mener og tror dette gjør meg til et bedre menneske, er ikke så opptatt av hva andre skulle mene om det. For meg gir det mening og det fungerer.
Vis hele sitatet...
Fremsto for meg som om spørsmålet stilt kanskje hadde rot i at du hadde utforsket buddhisme og at du refererte til buddhismen. Fikk et inntrykk av at du hadde fanget interesse i buddhismen, men misforstått hva det innebærer. Det fremsto som om du i din buddhistiske tankegang hadde reflektert over dette for også stille spørsmålet.
Når du "forklarer" hva buddhismen er som om det er opphavet til dine tanker må jeg få rette litt. Når du velger å forklare hva buddhisme handler om og ikke treffer helt må jeg få kommentere
Meditasjon som du praktiserer er ikke det samme som å følge en åndelig tradisjon.
Ville bare poengtere det at dine syn og meninger ikke nødvendigvis har noe å gjøre med hva buddhismen faktisk handler om som du gir utrykk for. En dypere forståelse har du kanskje ikke oppnådd, bare spørsmål ingen svar.

Men fremdeles virker det som om du har interesse for mye av hva det omhandler og om du har det så vil jeg gjerne dele tanker eller meninger, diskutere vidre

håper ikke du følte deg angrepet eller noe følte bare at buddhismen ble feilaktig fremstilt, etter min mening vel og merke.