View Single Post
Sitat av Jorg Vis innlegg
Ta sparepengene dine ut av sparekonto og putt de inn i indeksfond med lave forvaltningsgebyr.
Vis hele sitatet...
Og kanskje sette av noen tusen og investere dem i krypto over tid.

Se an trenden og slå til litt hardere hvis prisen plutselig har fått seg en smell. "Buy the dip".
Dette rådet gjelder selvsagt ikke om kryptovalutaen (eller aksjen for den saks skyld) er et synkende skip og trolig skal enda lenger ned i pris.

Tenk hva de pengene kan bli til om 5-10-15 år hvis krypto fortsetter å ta av.

Investering generelt, enten det er aksjer, fond, krypto eller andre samleobjekter er veldig mye smartere enn å la pengene stå på en sparekonto.
Sitter på en del Pokemonkort jeg holder på å finne ut verdien av

Per i dag har jeg 85%+ av sparepengene mine i aksjer og krypto.

Hvis målet er å bli rik gjelder det å konsentrere de pengene man har et par lure steder slik at de kan vokse.
Diversifisering begynner man med når man har opparbeidet seg en del penger og har som mål å sikre de pengene.

Anbefaler Saxo for aksjer o.l.
Lite kurtasje og lekker UI på PC.

Etoro anbefales ikke. Spesielt ikke for krypto.

---

Pimpstein er magisk å bruke i dusjen på hard hud på føttene. (!!!)
Poof, borte.

Skyll ørene med Revaxör (eller matolje) og skylleball. IKKE bruk q-tips i øregangen.

Bruk fuktighetskrem regelmessig i ansikt og på hendene, spesielt på vinteren.

Bruk tanntråd (!!!)
Om man ikke har brukt vil man gjerne blø en del i starten og det klør i tannkjøttet. Det blir bedre etter bokstavelig talt noen dager.
Fortsett å bruke jevnlig.

Klipp neglene ofte, lange negler ser urenslig ut. (For oss gutta)

Skaff deg (adopter gjerne) hund hvis du er i stand til å ta godt vare på en, og du er ensom.
Sist endret av krystallkongen; 3. mai 2021 kl. 13:03.