View Single Post
Sitat av ronniba Vis innlegg
Japanesepod101 på YouTube (og egen nettside) har vært gull for meg den siste tiden. Har allerede hatt flere høflighetsfraser med turister fra Japan. Får høre at jeg har tilnærmet perfekt uttale, så de blir litt overrasket når jeg sier at jeg ikke kan mer enn det jeg kan.

Jeg har heldigvis språk-øre og lærer meg fort setninger og ord relativt fort.

Har fått låne Genki 1, både tekstbok og arbeidsbok og skal gå igang med det i morgen. Ellers har japanesepod101 vært til stooor hjelp.

Italki er også noe jeg vil bruke iløpet av en uke eller to.

Har også funnet meg to anime-serier jeg syns er spennende å følge med på, samt at jeg setter på enten japansk musikk eller kanaler (YouTube for begge deler), mens jeg rydder og vasker hjemme.

Er snart gjennom hele hirakana-systemet og husker så og si alle «bokstavene» hittil.

Må bare få si at jeg er utrolig fornøyd med at jeg velger japansk ovenfor tagalog, da det er utrolig mye mer morsomt å lære.
Vis hele sitatet...
Hvordan går progresjonen så langt?
Må si det er stor forskjell på å klare å gjenkjenne tegnene og lyden de representerer enn å faktisk klare å skrive de ned. Har nå øvd på å skrive hiragana og er så og si i mål ved å kunne skrive ned alle uten noe hjelp.
Nå er det Katakana som er neste. Lærer meg litt grammar samtidig ved å bruke Genki 1 workbook, den gir gode exempler og jeg bruker eksemplene til å lese på japansk først, så ser jeg på hva det betyr, bare for å forbedre leseevnen min.
Kan ikke si at jeg gleder meg veldig til Kanji delen, men først Katakana
Sist endret av annern55; 3. september 2019 kl. 18:53.