View Single Post
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Lettere å lære fra norsk må veies opp mot at både kvantitet og kvalitet på mye engelsk materiale er mye høyere. Hvis du kan bruke engelsk, gjør heller det. Jeg har ikke brukt Genki, men har hørt at den skal fungere greit som første bok. Anbefaler å styre unna Heisig-bøker når du kommer til det punktet - enormt bortkastet tid.

Første steg er å lære seg de grunnleggende tegnene (kana, begynn med hiragana) - kanji har ingen verdi før du er kjent med disse. (All japansk kan skrives med kana, kanji utgjør kun en del av språket.)

Øv på å skrive disse tegnene, vær obs på at det faktisk er en grunn til at alle tegn har en riktig rekkefølge for pennestrøk (dette gjelder alle 3 typer) og vær forberedt på en del visuelle likheter (われね、めぬ og verstingene ノンソシツ) du må lære å skille fra hverandre på en mer eller mindre intuitiv måte. Venn deg av med rōmaji fortest mulig, og øv både på tegnene, skrivemåte og prøv å bruke dem i kontekst til å skrive diverse gloser.

Jeg ville også gjort et forsøk på å finne noen medier du kan følge med på. Manga har vært en uvurderlig del av min læring og motivasjon, for eksempel.