View Single Post
Sitat av Imawesome Vis innlegg
Interessant tråd, jeg lurer på mye av det samme, har lenge hatt mistanke om ADHD men mest ADD, har alltid hatt konsentrasjonsproblemer helt fra jeg var barn, blir også kun rolig og konsentrert av stimulanter som amfetamin. Bare lurer på om noen her inne på forumet har ADHD og kan fortelle om medisiner og bivirkninger knyttet til dette.

(er ikke meningen å hijacke tråden altså )
Vis hele sitatet...
Fikk diagnosen for ganske nøyaktig ett år siden, og begynte på medisiner for ca 6 mnd siden. For egen del var det ganske smooth-sailing hva medisiner angår, fant riktig medisin på første forsøket. Bruker Ritalin depot fordelt på 40 mg morgen og 20 mg 5-6 timer etter første dose. Lite bivirkninger, men de få jeg har er litt munntørrhet, sleit litt med søvn første uka (kan være tilfeldig, for det har jeg slitt med hele livet), og noe redusert matlyst. Når jeg sier redusert matlyst mener jeg at jeg i mye mindre grad enn før har lyst på alt mulig i kategorien mat/snacks/etc. Jeg greier helt fint å spise uansett. Tror også det med mat bare er blitt mer «normalt», for jeg tenkte ikke på annet

Forøvrig synes jeg det er milevis forskjell på amf og ritalin, begge roer meg til en viss grad ned, men laserfokuset jeg får på Ritalin er noe helt annet. Det føltes litt som opphenget man av og til får på amf i begynnelsen, men sånne ting som å komme i gang med kjedelige ting og bytte fra oppgave til oppgave er MYE enklere. Suget etter diverse greier som sukker/rusmiddler/shopping etc er langt mer håndterbart. Når de begynner å funke er det akkurat som om hodet skrur seg på, ting er lettere å få sagt selv om det er følelsesladd, og jeg overreagerer ikke på alt mulig lengre.

Ser endel på forumet her har skrevet om nedturer etter Ritalin, men det har jeg ikke kjent noe til. Nå er det jo selvsagt stor forskjell på rekreasjonelle og terapautiske doser da.