View Single Post
Trådstarter
67
Sitat av Brukernavn1230 Vis innlegg
Når jeg ble utredet ble det aldri nevnt noe om foreldre, lærere eller andre som kunne bekrefte de aller tidligste symptomene. Til tross for at jeg også hadde lest meg fram til at det var en del av utredningen.

Selv var jeg utrolig redd for at om det skulle bli nevnt, så kanskje foreldrene mine husket dårlig, evt ikke hadde en oppfatning av meg som dekket de kriteriene som behøvdes for å sette diagnosen jeg var skråsikker på at jeg hadde.

Jeg tok også utredning i privat sektor, kan være det som avgjør det
Vis hele sitatet...
Det er akkurat det jeg tenker på også. Vet at min mor er skråsikker på at jeg ikke har adhd (add), og min far er av den oppfatning at adhd er noe tull.

Men nå har jeg altså en et barn med adhd og et med adhd uten hyperaktiviteten. Eldste er som snytt ut av nesen på meg med tanke på hvordan hun oppfører seg både hjemme og på skolen, samt de utfordringene hun har.

Vurderer å gå privat fordi fastlegen legger alle mine symptomer i "generell depresjon og fibromyalgi"-sekken, samt at jeg fikk en utredning på den lokale DPS etter at yngste ble diagnostisert. Utreder der mente jeg var ikke impulsiv nok til å ha adhd, så han sendte meg hjem etter 45 minutter. Han sa jeg kunne alltids få en time til dersom jeg ville prøve å overbevise han .

Så har liten tiltro til den lokale DPS og fastlegens evne til å ta meg alvorlig.

Sitat av stangut Vis innlegg
Jeg ble utredet på gamle bupp nå dps eller?

Var 8 år gammel og dette var på 90 tallet. Når pc'n var rå enda og clrt alt del ødela alle pc'r. Hehe

Jeg ble satt alene i ett rom med en svart pc skjerm og fikk beskjed om at hver gang det dukket opp bokstaven A flash blink skulle jeg trykke på space. Ellers bare sitte og se på skjermen.

Jeg holdt space inn hele testen og fikk diagnosen adhd. i voksen alder så ser jo det ikke er det jeg har. Men tipper testene er bedre nå
Vis hele sitatet...
Håper testene er noe bedre i dag xD!
Sist endret av Caevel; 23. juli 2019 kl. 13:06. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.