View Single Post
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Hvor mange ganger du har vært inne og ute av psykiatrien er totalt irrelevant, du blir ikke lege av å være pasient.
Jeg har ingen personlig erfaring med psykatri, jeg har derimot vært veldig interessert i emnet og har lest meg frem på eget initiativ og diskutert emnet her på bruket i flere år nå.

Trådstarter hadde en rusutløst psykose og jeg mener fremdeles at hvilket rusmiddel er revnende likegyldig her, det kunne like så godt vært alkohol:
alcohol abuse causes an 8-fold increased risk of psychotic disorders in men and a 3 fold increased risk of psychotic disorders in women.
Vis hele sitatet...
Kilde 1, Kilde 2.

I kilden du selv linker til sies det at:
Unfortunately, there is no easy answer to this question. Research on the subject has been inconclusive. What information is available, however, suggests that psychosis far from a common cannabis side effect.
Vis hele sitatet...
På Norsk: Det er ingen definitiv korrelasjon mellom psykoser og cannabisbruk. Den informasjonen som finnes sier at psykose er langt i fra en vanlig bieffekt av cannabis.

Du tar også et stort skritt når du sammenligner TS sin situasjon med din egen, folk er forskjellige og det er ingenting som tyder på at dere har hatt samme lidelse med samme hendelsesforløp.
Sist endret av Dodecha; 30. oktober 2017 kl. 13:23. Grunn: Skrivefeil