View Single Post
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
FuNcEd: Så siden jeg har lengre erfaring med cannabis enn deg så kan jeg nå komme og si at du tar feil? Det er ikke slik det fungerer, jeg skal derimot prøve å komme med saklige argumenter.

jaffarbigbag langer ikke ut "pisspreik", og jeg vil helst be dere begge ta en mer saklig tone og argumentere ordentlig i stedet for å slenge kommentarer om "sånne som deg".

Som tidligere nevnt er rusmiddelet revnende likegyldig, er man predisponert for psykoser så kan alkohol liksågodt være utløseren, og selv om diskusjon rundt cannabisavling og forhold mellom CBD og THC er et særdeles interessant tema så har det lite med saken å gjøre her. Det er ikke noe data som tyder på at om du bare røyker cannabis med høyt CBD innhold vil man unngå ha en psykotisk episode om man er predisponert for det.

Hvilke data har du på at psykoser aldri skjer uten rusbruk? det er en særdeles kraftig påstand å komme med, siden du drar frem at jaffarbigbag ikke kjenner personen TS snakker om, når du selv ikke kjenner h*n.
Jeg kan fortelle deg at det er feil, psykoser utløser av emosjonellt stress og utløseren kan være rusmiddel såvel som traumatisk opplevelse. Hva som kvalifiserer som en traumatisk opplevelse varierer, noen håndterer ting bedre enn andre.
Resten av argumentet ditt henger ikke på greip, ja i dette tilfellet kunne hasj ha vært utløseren, men å påstå at du vet med all sikkerhet at denne personen hadde vært frisk hele livet sitt om han bare holdt seg unna hasjen er en kraftig påstand du ikke har noe bevis for å underbyggge.

Her er en liste over årsaker til psykoser i ellers fullt fungerende mennesker:
*Oppvåknignsfasen/Innsovningsfasen (mareritt, søvnlammelser)
*Miste noen nære ( bereaverment )
*Søvnmangel
*Mangel på sanseintrykk (sensory deprevation)
*Ekstremt emosjonelle/stressende øyeblikk

Kilde: https://en.wikipedia.org/wiki/Psychosis#Causes