View Single Post
Sitat av The Light Vis innlegg
Jeg prøvde å hilse på hunden da jeg møtte den første gang, men den bare så på meg og forsatte systematisk å snuse seg gjennom buskene, det samme gjorde den da jeg møtte den en helt annen plass 15min seinere.
Vis hele sitatet...
Du har akkurat beskrevet nøyaktig hvordan hunden min oppfører seg når vi er på tur. Han er jevnt over fullstendig likeglad med folk vi møter, svært lite interessert i å hilse på noen som helst, men desto mer opptatt av å snuse rundt i grøfta og i buskas hvor det kan tenkes at en annen hund har markert. Nå på vinteren går den som oftest med refleksvest, og jeg har vurdert å kjøpe et lys til å feste på båndet slik at den er mer synlig.

Sivilpoliti som spaner er også langt bedre til å gli inn i landskapet enn hva du forteller. Dersom det var så mange som fulgte med deg ville det ikke vært noen grunn til at de måtte snu når du snudde, de ville ganske enkelt fortsatt bortover og overlatt deg til noen andre.

Derimot er det en mengde enkle forklaringer på alt du så;
Hunden er en vanlig hund på tur, som er mer opptatt av grøfta enn deg. At du ikke har sett den før kan være fordi eieren var på besøk, eller fordi de gikk en lengre tur og ville ha litt variasjon.
Paret du tror fulgte etter deg kan være på tur, og snudde da de så at det var en blindvei.
At folk står og ser på mobilen sin? Jeg ville blitt mer mistenksom hvis ingen av de jeg møtte hadde mobilen i hånda...