View Single Post
Sitat av kimmag Vis innlegg
5. De egoistiske som setter tinga sine i setet vedsiden av, og NEKTER å flytte på det. Greit nok, man har bagasje, men det kan man ha mellom bena (pleier å sette det på gulvet jeg), og man burde da ha sosiale antenner nok til å forstå at man ikke gidder å stå hele bussturen når det faktisk er ledige plasser. INGEN betaler for TO seter, så se til helsikke å gi bort det siste!
Vis hele sitatet...
Har du noen gang opplevd personer som gir deg et nei når du spør om det er ledig, fordi dem har en sekk i setet? Jeg har aldri sett eller hørt noe slikt, men finner det ytterst merkverdig i så fall

Forøvrig setter jeg alltid tingene mine i setet ved siden av (sitter som regel ytterst, thou). Dette av 2 grunner; For det første er det jækla trangt på busser, og det å ha med seg full skolesekk samt stappa gymbag gjør ikke situasjonen stort bedre. For det andre er det lite digg å ha tingene på gulvet, da hovedsaklig om vinteren/høst/vår da det er skittent og vått og man gjerne ikke ønsker at tingene dine lider samme skjebne som gulvet. Det beste er de dagene da du har sekk+gymbag+tatt av deg en stor vinterjakke, for en behagelig busstur!

Men som sagt, spør dem og det ikke er bedre alternativer igjen på bussen fjerner jeg med glede tingene mine