View Single Post
Jeg hadde tenkt å ta opp dette selv. Men jeg kan si hva jeg mener her jeg. Det er et par ting som irriterer meg. Det er:

1. Når bussen er nesten helt tom, det er minst 20 ledige plasser MED dobbeltseter, men folk velger å sette seg vedsiden av deg, greit nok, kanskje dem er selskapssyke, men fortsatt mener jeg det er unødvendig når hele bussen er tom. Og det gjør ingenting bedre om personen er litt vel.. Stor i bredde, så man blir trykkt inn i vinduet.

2. Gamle kjerringer (spesielt) som er frekke når dem skal sette seg, som når man sover, og har satt seg litt lenger ut for å lene seg til vinduet, eller noe som ikke er bevisst, så kommer en del av dem med "Flytt deg." eller "ha respekt for de eldre!".

3. Noe som hendte med meg for litt siden var at jeg satt meg på bussen, med 2 seter mot hverandre (så det er 4 på en plass), og han som satt seg vedsiden av meg brukte 2 ekstra seter. Og i det jeg blir bedt om å ta bort tinga SOM IKKE ER MINE, så kjefter de og smeller på meg, mens det er han andre sine ting. Jeg føler ikke for å flytte på tingene til andre, så jeg pekte på han, og de kaster tinga hans på han. Etterpå må jeg gjennomgå en utskjellelse, fordi jeg vistnok "kunne hjelpe til", og det er da en nordlandsk gammel kvinne, og da hun ikke er så fin i ordbruken, så blir det ikke bedre. OGSÅ kommer to veninner av henne etterpå til hver sin tid, og da drar hun opp hele driten igjen, for å få meg til å bli et dårlig eksempel på en dårlig ungdom. "De ska da for faen forstå sånt, man skal ikke si det til 18 åringer (er ikke 18 engang), forbanna utakknemlige drittunger" og lignende.

4. De som leker med spedbarn på bussen. Ingenting er mer irriterende enn å sitte på bussen på morningen eller etter skolen og høre en liten skrikerunge sitte å grine eller le og hyle på en stappfull buss! RAGE!

5. De egoistiske som setter tinga sine i setet vedsiden av, og NEKTER å flytte på det. Greit nok, man har bagasje, men det kan man ha mellom bena (pleier å sette det på gulvet jeg), og man burde da ha sosiale antenner nok til å forstå at man ikke gidder å stå hele bussturen når det faktisk er ledige plasser. INGEN betaler for TO seter, så se til helsikke å gi bort det siste!

Kanskje jeg dro inn noe unødvendig her, men en busstråd er en busstråd. :3

Kim.