View Single Post
Jeg liker generelt sett ikke å ta buss, mye av grunnen til dette tror jeg er at jeg er rundt 190 høy.
Bussen er designet på den idiotiske måten at enten må jeg velge å knuse kneskålene, eller så kan jeg sette meg alene i en toseter. De fleste gangene jeg tar buss har jeg med meg skolesekk, denne blir ofte ganske tung og er ubehagelig å ha på fanget og det er hvertfall ikke plass mellom bena.

Det jeg også hater er å ta bussen til skolen. Jeg er som mange andre, veldig lat om morraen, noe som igjen tilsier at det blir mye løping til bussen. I disse tider bruker jeg også ullundertøy for å holde varmen, blandet med løping kan dette bli en svært svett kombinasjon. Derfor velger jeg heller å stå på bussen om morraen, for å slippe å ha sekken på fanget og for å være til bry for den jeg setter meg vedsiden av.

Jeg går med skinnyfit jeans, dermed blir det ekstra vanskelig å få opp iPhonen når jeg skal bytte sang etc hvis jeg sitter vedisden av noen. Jeg flytter meg selvfølgelig om bussen er full og det kommer eldre på eller folk som er dårlige til bens.

Har desverre kun Koss Porta Pro som "reiseheadset" som både kan være en fordel og en ulempe. Det kan være en fordel hvis man sitter alene i en to-seter på en forholdsvis full buss, de fleste ønsker merkelig nok ikke å sitte vedsiden av en fyr med Job For A Cowboy på høyt volum. Kan være en ulempe med Porta Pro, hvis jeg glemmer mine og møter noen med høy stygg musikk på.

Grunnen til at jeg bytter sete når det blir ledig er egentlig mest pga beinplassen min og beinplassen til bussbuddyen.

Har hatt flere hyggelige bussturer da. Møtte blant annet en litt eldre mann som var interessert i gitaren jeg hadde med meg, tok den frem og viste den til han og vi diskuterte gitarer resten av bussturen. Mye av grunnen til at jeg ikke snakker med fremmede på bussen er jo selvsagt at jeg ikke vet hva jeg skal snakke om. Har ikke noe imot å snakke med dem, så lenge de starter samtalen ^^.