View Single Post
Pensjonert byråkrat
tep0sen's Avatar
Donor
790
På mange av de mer traffikerte busstreknignene i stavanger er det vanlig å se at folk hopper fra inenrste sete til ytterste sete når de ser at flere folk begynner å komme på bussen. Det virker som det er helt uutholdelig for enkelte å sitte ved siden av folk på buss. Personlig foretrekker jeg å sitte innerst på et sete da jeg ofte sover inntill veggen. Men hvis jeg skal dele setet foretrekker jeg midtgang da en kan la bena gå ut i midtgangen for å få bedre plass. Det er en ganske tricky sak det der med lange ben. Men jeg har tatt så mye buss nå gjennom årene. i alt fra luksussbusser hvor du har tilnærmet vanrette seter til 27timers turer på falleferdige, trange og propfulle busser og dermed lært meg å ignorere det meste.

Trikset er bare å sove eller å koble ut å ikke bry seg om hva som skjer rundt deg. Ikke bry deg om at folk setter seg ved siden av deg, eller at de hopper til andre seter eller om de vil synge deg en sang. Hvis en greier det så er ikke buss så grusomt som en skal ha det til. I tilegg får en gjerne en del artige/bisarre/skumle opplevelser somnår den 40 år gamle kvinnen som nylig oppdaget at hun hadde et hull mellom beinene og skulle til legen for å finne ut hva det var...

Forøvrig har jeg opplevd å fått passet mitt påskrevet av en mann da jeg ikke reiste meg for en kvinne i 60-årene. Han sto og skreik til meg i noen minutter før jeg fikk mulighet til å bryte inn å vise han krykkene jeg gikk med på tidspunktet da jeg var nylig kneopperert og kunne ikke stå oppreist på buss. Har aldri sett et så flaut menneske i hele mitt liv da den 60 år gamle kvinnen så begynte å skjelle ut mannen for oppførselen sin. Han gikk av på neste stopp og hoppet på neste buss