View Single Post
Sitat av vidarlo Vis innlegg
Du impliserer at det er samanheng mellom innvandring og kriminalitet. Er det plausibelt at det er ein sekundær faktor, og t.d. sosial status er vel så relevant?

Forøvrig har innvandringa til Noreg auka, så i så måte er det påfallande at kriminaliteten har gått ned dei siste tiåra...?
Vis hele sitatet...
Det er korrekt, jeg impliserer at det er en sammenheng mellom innvandring og kriminalitet. Er du uenig?
Og ja, de nekter... og vi alle vet hvorfor, å påstå noe annet blir for dumt.
For ti år siden utmerket innvandrere fra enkelte land seg uheldig på kriminalstatistikken. Personer med bakgrunn fra Irak, Iran, Afghanistan og Somalia var mer kriminelle enn innfødte nordmenn, mens personer fra land i Europa, samt Filippinene, Kina og Thailand var mindre kriminelle enn den innfødte befolkningen.

Fremskrittspartiet ønsket seg oppdaterte tall og spurte SSB om å få siste tilgjengelige statistikk. Men SSB sa nei og gjorde det klart at de ikke har planer om å utvide kriminalstatistikken til også å omfatte landbakgrunnen til kriminelle.
Vis hele sitatet...

Jeg er derimot enig i at det er flere faktorer som spiller inn.
Personlig tror jeg integreringen ville vært mye mer vellykket hvis man nektet folk å bo i Oslo og spredte de litt mer rundt i landet, men det er det selvfølgelig ingen av politikerne som har guts til, man kan da ikke stille krav. Det er derfor jeg ønsker en innvandring som går i et tempo at man klarer å integrere innvandrere godt. Du merker stor forskjell på en knipp innvandrerungdom som er vokst opp i Oslo kontra langt i Nord. Som natt og dag...

Hvis du tror at jeg mener at de er født kriminelle på grunn av sin hudfarge, så tar du helt feil. Jeg vet det er populært å kalle alle på høyresiden for rasister nå om dagen, men min mening er at den økte kriminaliteten i innvandrermiljøer bunner i dårlig integrering og at de kommer fra en helt annen kultur som har problemer med å tilpasse seg vestlige verdier.
Sist endret av pkk1990; 16. september 2017 kl. 00:22.