View Single Post
Som de fleste andre har svart, så kan du enten gå yrkesfag i noe innenfor IT, eller så kan du gå studiespesialisering og velge IT1 og IT2 som valgfag.

Så er spørsmålet HVORFOR du vil lære programmering, vil du jobbe med det senere eller vil du bare programmere litt hjemme for gøy? Hvis du kun vil leke deg litt hjemme, så kan det være like greit å lære det ved å se på diverse tutorials på nettet, og heller velge en studieretning som gir en god jobb, feks studiespes-->universitet. Hvis du vil jobbe med programmering så regner jeg med at du kanskje vil jobbe med noe mer spennende enn å "resette passord på pcer" som nevnt tidligere. Da vil også studiespes-->universitet være et godt valg. Vil anbefale dataingeniør. Så og si alle høyskoler og universiteter har dette tilbudet.

Kan også nevne at jeg hadde IT1 og IT2 på VGS og at jeg har en bachelorgrad i elkraft, men nå til våren skal jeg skrive masteroppgave som omhandler å programmere et helt nytt kontrollsystem til en offshore-kran, for å gi kranen litt av funksjonaliteten til en robot. Så det finnes mange veier til målet om å jobbe med programmering.
Sist endret av Ferner-Jensen; 2. desember 2014 kl. 10:45.