View Single Post
Anonym bruker
""
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Har de siste 16 årene hatt det utrolig tøft psykisk. Var veldig ung da alvorlige plager meldte seg, og jeg hadde ingen som kunne hjelpe meg å forstå og bearbeide det jeg slet med. Dette førte til mange år hvor jeg lidde i stillhet og problemene fikk utvikle seg og vokse. Skal ikke utbrodere så mye om hva det handler om i denne tråden.

Nå er jeg voksen og livet begynner å gå min vei. Ting løser seg og jeg har oppnådd mye. Problemet er at jeg har hatt det veldig, veldig tøft, og disse harde tidene vil ikke gi slipp. Det har blitt en del av personligheten og livet mitt, og jeg greier ikke å legge det fra meg og se fremover. Mao. preger det meg enda, tross i at jeg per dags dato ikke opplever noe som gjør livet særlig vanskelig. Det er sol ute, men jeg lever fremdeles inne i mørket. Jeg har gått mange år i behandling, vært innlagt flere ganger og vært medisinert.

Hadde et forsøk med mine tre nærmeste venner. Storparten av det jeg har opplevd har jeg ekstremt vanskelig for å prate om, og gjør det aldri i edru tilstand. Ingen av mine nærmeste vet halvparten om meg, selv om jeg er en åpen person på det som i dette tilfellet blir det overfladiske. Planen var at vi noen ganger skulle ta psilocybin sopp sammen, og tema for kvelden var å diskutere det jeg har vært plaget med, og jobbe oss gjennom det sammen.

Vi gjorde dette én gang, og det føltes fantastisk der og da. I tiden etter derimot følte jeg ubehag for å ha delt så mye, og neste gang vi skulle gjøre det, satte det seg en sperre. Det føltes ikke riktig og jeg var ikke komfortabel med å dele i det hele tatt.

Nå har jeg mulighet til å røyke changa. Har lest litt om det, men ikke nok enda. Er ute etter andres erfaringer - tror dere dette er noe som kan hjelpe meg? Jeg har mye erfaring med psykadelika og bruker det nettopp for å utvikle meg og få innblikk i meg selv osv. Men f.eks LSD og sopp gjør ikke nytten, jeg når ikke langt nok inn på en måte. Jeg skjønner ikke hvorfor livet har vært så tøft og hvordan jeg skal komme meg fra det. Håper changa kan hjelpe meg med dette.